12 januari - svettigt

Det är sååååå varmt. Strålande sol och klarblå himmel vilket är underbart, men oj vad varmt det är. Det har varit över 30 grader varje dag de senaste tre dagarna. En rolig sak jag fick höra och se igår var att eftersom att det är så varmt och de flesta hushållen använder vatten, antingen till att vattna gräsmattan, duscha eller annat så är trycket i kranen dåligt. Även fast man har det på det högsta trycket, så rinner det bara ut lite vatten. Så igår eftermiddag när man ville duscha, var det knappt så man blev blöt. Nog om vädret. Igår var jag barnvakt åt Brooklyn på förmiddagen. Abby skulle slinga håret och frågade om jag kunde passa honom. Jag hade även bestämt att jag skulle umgås med Lyndsay och vi skulle käka lunch tillsammans. Så när hon hade slutat jobba kom hon och hängde med mig och lillkillen. När Abby kom hem, åkte jag och Lyndsay upp till Te Mata Peak för att ha en picknick som Lyndsay hade varit snäll och fixat. Vi satt där uppe och snackade och mös medan solen lös på oss. Lite senare blev jag hämtad av Caleb och hans familj då vi skulle åka till stranden. Det var perfekt strandväder och tro det eller ej så badade jag faktiskt en hel del då vattnet inte var allt för kallt. Då man inte trodde att mer kunde hända denna dagen så gjorde det faktiskt det. På kvällen åkte vi och kollade då Caleb och hans syster skulle spela touch. Det är flera matcher som spelas samtidigt och flera omgångar. Jag fick även träffa några gamla lagkamrater vilket var roligt. Att sitta och kolla på, gjorde mig så sugen på att spela.

I Nya Zeeland | |
Upp