21 maj - hej hopp

Long time, no seen. Det har hänt så mycket så jag har fått sätta bloggen åt sidan. Jag har gjort något varje dag efter skolan denna veckan så det har varit fullt upp. Kan börja med fotbollsmatchen i söndags. Veckan innan blev jag utbytt 5-10 minuter in på andra halvlek. Min coach sa då att jag hade blivit utvald att stå i mål få vår målvakt var skadad. Jag har erbjudit mig innan då vi inte har någon riktig målvakt och dagen var kommen. Jag tror jag gjorde ett hyfsat bra jobb då de ville att jag skulle stå nu i söndags också. Jag stod hela första halvlek och släppte bara in ett mål vilket jag tycker är godkänt. Men vem trodde egentligen att jag skulle vara målvakt i fotboll i här innan jag åkte? Hur som helst så i tisdags kom en grupp som kallar sig för "Revolution" till vår skola för att uppträda under lunchen. Älskar när sådan händer i skolan då alla verkligen uppskattar det. Alla sjunger och dansar, står upp på stolarna och hela aulan är fylld. Revolution är en grupp från USA som uppträder i form av dans, sång och prat. De är på tour i Nya Zeeland och åker runt till bla olika skolor. Jag, Lyndsay, Sarah och Anne bestämde oss för att åka och kolla på dom på kvällen då de uppträdde i Hastings. Det var ett himla ös men jag kan inte påstå att det var lika bra som när de kom till skolan. Igår spelade jag match med skollaget och vi mötte Taradale. 10 minuter innan skolan slutade fick vi lämna klassen för att gå och byta om så vi kunde lämna skolan när klockan ringde 3.10. Det var en väldigt rolig match som slutade 1-0 till oss. Det är så roligt att spela med detta laget då jag spelar med många av mina kompisar och laget är dessutom väldigt bra. Veckans fokus har helt klart varit Anne. Hon lämnar oss på lördag och flyger hem till Danmark. Jag, Lyndsay och Sarah överraskade henne idag då vi hade en "shared lunch" i parken bredvid skolan. Anne blev såklart glad vilket vi blev glada för. Jag har det så roligt med dessa tjejerna och idag började vi nästan gråta för vi skrattade så mycket och det kändes som att magen skulle gå sönder. Imorgon är sista dagen med henne i skolan och det lär bli sorgligt. 
Från helgen. Leah, jag, Jackie och Tayla. 

Varje bildlektion går jag och Anne ut och målar för att kunna njuta av solen. Lär sakna dessa stunderna. 



I Nya Zeeland | |
Upp