10 maj - golf & rugby

Igår var det dags för månadsträffen med min områdesrepresentant och de andra utbytesstudenterna från STS. Jag fick träffa italienaren som kom i januari som jag inte tidigare har träffat. De andra två är min kära vän Anne från Danmark och Julie från Schweiz. Vi fyra, tillsammans med Liz och hennes man, åkte till golfklubben precis utanför Hastings för att slå några bollar och sedan äta lunch tillsammans. Vi hade strålande solsken så det var en perfekt dag för att vara utomhus. Jag blev sedan avsläppt i Havelock North dör att titta på när Caleb spelade rugby tillsammans med Leah och Cheval. Mysigt att spendera sin lördag, sittandes på en filt i solen och kolla på sport. Älskar hur detta landet är fullt av sport och det spelar ingen roll om man spelar eller inte, man har ändå lag att stötta. Hur som helat så drog jag och Caleb in till stan efteråt för att handla presenter till våra mammor då det är morsdag idag. Jag hittade en fin hjärtformad skål som är i samma märke som våra kaffekoppar här hemma. Fyllde sedan upp den med marshmallows då jag vet att Abby älskar dom. Hon blev väldigt glad imorse då jag gav det till henne så det kändes såklart bra. Nu ska jag börja fixa mig då jag snart har en fotbollsmatch att spela. Go western rangers!




I Nya Zeeland | |
Upp