21 juli - I'm back

Jaha då råkade det bli ett stort uppehåll i skrivandet på bloggen, dock med goda anledningar. Jag har de senaste 4 veckorna levt ur min resväska vilket jag nu börjar bli aningen trött på, men det är inte länge kvar. De senaste två veckorna har varit helt fyllda. Fyllda med både upplevelser och känslor. Jag har tillsammans med mamma och pappa rest runt över hela Nya Zeeland för att visa dom landet jag spenderat ett år i. Först och främst visade jag dom Hastings vilket inte har allt för mycket att erbjuda dock är det där alla de fantastiska människorna jag träffat under året befinner sig. Mamma och pappa fick även följa med en dag till skolan och blev väl omhändertagna av alla lärare och elever. De fick se när jag spelade touch vilket jag har berättat så mycket om för dom. Efter dagarna i Hastings åkte vi söderut och besökte huvudstaden Wellington. Vi lämnade tillbaka hyrbilen samma dag som vi kom dit då vi valde att promenera och upptäcka staden på de sättet istället. Vi var på en rundtur i parlamentet, åt mycket gott och råkade tillochmed hamna på en begravning som vi förstod först efter fem minuter inne i kyrkan.  Vi stannade vi i Wellington två nätter innan vi tog färjan över till sydön där vi hoppade av i Picton. Från Picton hyrde vi en bil och körde i 2 timmar innan vi befann oss i Nelson där vi också stannade i två nätter. Glömde nämna att vi hade otur med vädret i Wellington vilket man brukar ha där då det i princip alltid blåser, vi lyckades även få regn. Kallt var det också så vi frågade oss självs hur det skulle bli när vi kom till sydön då där är mycket kallare än nordön. Så var det också men det var bara att klä på sig med ordentligt med kläder. Så väl i Nelson begav vi oss till nationalparken "Able Tasman" för att åka en båttur och även promenera 12 km. Jag har varit där tidigare då jag åkte iväg förra året med alla utbytesstudenterna i två veckor till sydön. Promenaden tog några timmar och vi hamnade på en strand där vi också blev upphämtade av samma båt som släppte av oss tidigare samma dag. Vi begav oss sedan tillbaka till Hastings då det var dags för mina föräldrar att få träffa min värdfamilj och få se huset jag bott i. De kom överens väldigt bra och vi gick även ut på restaurang samma kväll allihopa. Den helgen fick pappa även se en riktig rugbymatch spelas vilket han var väldigt imponerad av. Nästa stopp var Taupo och dit följde även Caleb med. Vi fyra åkte och badade i varma utomhuspooler vilket var väligt mysigt. Senare på kvällen tog jag och Caleb bussen tillbaka till Hastings då jag ville spendera fler dagar där med Caleb och säga ordentligt hejdå till mina kompisar. De flesta hade jag redan sagt hejdå till men kände ändå att jag ville tillbaka. Medans jag var i Hastings åkte mina föräldrar upp till Rotorua och spenderade några dagar där. Jag åkte till Lyndsays farm och umgicks med henne och Sarah där en dag. Fick prova på att mata får, plocka ägg och leka kurra gömma i ett fårhus tillsammans med Lyndsays lillebror Jack och hans kompisar. Annars försökte jag mest ta vara på de dagarna jag hade kvar i Hastings. På torsdagsmorgonen blev jag upphämtad av Sarah och hennes mamma då de skulle upp till Hamilton där även mina föräldrar var så det passade perfekt. Jag lämnade Hastings i tårar men tackade för den här gången. Detta blev ett långt inlägg och jag har nästan lika mycket till att skriva så jag gör det i ett annat inlägg. Fortsättning följer..

Jag och Kathrine, skolans headgirl. Hon som representerar vår skola.

Åt donuts i Napier.
Regn och blåst i Wellington. 

Able Tasman.

Besökte valpar på Lyndsays farm, endast 4 veckor gamla.
Kurra gömma
I Nya Zeeland | |
#1 - - Therese:

Det är så kul att läsa om alla ställen du vart på! Planerar att åka till NZ efter att jag har tagit studenten så det är bra att få lite tips ;)

Upp