3 april - Glad Påsk

Long time no seen. Här händer det saker hela tiden. Igår avslutade jag första terminen av detta året vilket innebär att jag nu har ett två veckors lov och endast en skoltermin kvar av mitt utbytesår. Skolan har faktiskt varit riktigt rolig de senaste veckorna mest för att människorna där gör dagarna så bra. Vi skrattar för det mesta och har så kul tillsammans. Terminen avslutades med en "sports assembly" vilket är som en prisutdelning med hela skolan då priser och diplom delas ut för sommarsporterna. Har inga speciella planer för lovet mer än att jag ska upp till Tauranga imorgon bitti. Abby och Ellie är redan där uppe så jag ska ta bussen vid 7 på morgonen. Det blir påskfirande med Abby och hennes familj vilket ska bli spännande att få uppleva. Jag tror att påsken i princip är lika stor här som i Sverige men jag skriver och berättar om hur vi firade när jag är tillbaka. Vädret fortsätter att vara på topp och idag har vi haft strålande solsken med hela 26 grader. Man märker dock att morgnarna och nätterna börjar bli kallare vilket såklart är synd, men vi har haft några fantastiska sommarmånader. Idag åkte jag till Havelock North (en del av Hastings som ligger 5-10 minuter med bil från mitt hus) med Caleb, hans pappa och lillebror för att kolla på rugby. Det var en seriematch som spelades och det var herrarna i Calebs klubb som spelade. Det blev en go vinst på 55-0 så där fanns inget att klaga på. Nej nu måste jag ta tag i packandet så jag inte missar bussen om några timmar. 

Såhär mysigt var det i den kinesiska trädgården förra månaden. Den ligger i parken som finns här i närheten så vi gick det en kväll för att kolla och det var verkligen så himla fint och mysigt. 


I Nya Zeeland | |
Upp