4 januari - 10/10

Vilken dag!!! Jag är just nu i Taupo, 150 km norr från Hastings, tillsammans med Abby, Brent, Ellie och Brooklyn. Vi kom upp hit igår på eftermiddagen och körde direkt till hotellet. Vi bor på ett toppenhotell och utsikten är ännu bättre (Bilder kommer imorgon). Igårkväll tog vi det lugnt på hotellet och badade i poolen. Idag har det hänt desto mer. Brent skjutsade Abby till en festival tidigt imorgon. Det var en yoga/musikfestival som pågår i några dagar. Hur som helst så när Brent kom tillbaka käkade vi alla frukost innan vi begav oss till stan, som är 2 minuters gångavstånd från där vi bor för att kolla i lite affärer då Brent behövde en tröja. Efter att ha gjort det en stund började klockan närma sig 10 och då åkte vi till festivalen för att fika lite med Abby. Om ni föreställer er en yogaperson, så som dom framställs i filmer och sen slänger ni på lite hippie också, så såg i princip alla ut på festivalen. Alla tjejer gick runt i yogabyxor, eller ja det gjorde förresten killarna också och en yogamatta under armen. Det var ett väldigt mysig område, väldigt avslappnat och trevligt. Efter att ha varit där en stund åkte Jag, Brent, Ellie och Brooklyn tillbaka till hotellet där vi hade bestämt oss för att spela minigolf. Det var Brent mot Ellie då jag ville mysa med Brooklyn. Brent kammade hem segern med endast 3 poäng. Efter minigolfen gick vi in till stan för att käka lunch. Resten av eftermiddagen spenderade jag med Ellie och Brooklyn då Brent skulle kolla på rugbyn som pågår denna helgen. Vi tre tog oss in till stan för ytterligare en shoppingtur. En klänning och ett par shorts fick jag med mig och Ellie hittade också kläder som hon blev glad för. Vädret har varit perfekt hela dagen, inga moln på himlen och ca 25 grader varmt. Vid 6 tiden åkte vi alla tillbaka till Abby för att spendera kvällen där. Jag hade inga förväntningar alls, men visste att där skulle vara artister som uppträdde. Vi skulle även äta kvällsmat där och där fanns massa matvagnar och tält. ALLT var antingen nyttigt eller vegetariskt. Där fanns tre olika pajer med något sorts kött, men dom var slutsålda. Vi fick iallafall oss ett gott skratt. Senare på kvällen kom en av artisterna alla hade väntat på Tiki Tane. Jag hade som sagt inga förväntningar men OJ OJ OJ vad bra han var. Han är själv Maori (urinvånare) så det hela började med att en Maorifamilj hälsade alla välkomna genom sång och haka (krigsdans). Jag ler bara jag tänker på det för jag tycker att deras kultur är så otroligt bra och intressant. Det är en helt ny värld jag önskar alla kunde få ta del av. Det är så mäktigt och bara av att titta på det gjorde att jag fick tårar i ögonen. WOW! Hur som helst så kom Tiki Tane in helt själv på scenen och tog alla med storm. Han hade inget band med sig, all musik fixade han själv. Riktigt duktig kille och sjukt bra liveartist. Kvällens nästa artist var Lady Hawk. Hon är också nya zeelänsk och har tydligen vunnit något stort pris för några år sedan. Även hon var duktig och jag kände tillochmed igen första låten som hon sjöng. Denna kvällen får helt klart 10/10. 

I Nya Zeeland | |
Upp