22 februari - sol

Idag har jag tagit det lugnt, som de flesta dagarna här. Jag försökte förbättra brännan en aning också då det var strålande sol och blå himmel hela dagen. De senaste dagarna har det dock inte varit lika varmt som för några veckor sen, det har tillochmed regnat en del, men nu börjar det bli bättre. Det har varit så torrt här så dom har varnat för bränder samt att det varit eldningsförbud. Förra veckan var det så torrt och varmt så det brann massor här i Hastings och nere på sydön i Christchurch var där en nu större brand. Dessutom är det förbud för att vattna gräsmattorna med vattenspridare pga att vattnet var förgiftat för ett tag sen så det har fått stänga av någon pump. Så ni kan tänka er hur gult/brunt allt gräs varit, överallt. Så att det regnat de senaste dagarna har bara varig bra och mer än nödvändigt. Nog om vädret. Ikväll var jag ute och åt på restaurang för att fira Brents mamma som fyllde år. Så Brent och Abby och barnen var där, samt hans syster och hennes familj. Och Brents mamma och pappa såklart. Det var roligt att få umgås lite med dom innan jag ska åka då det inte är många dagar kvar nu innan jag åker. 


I Nya Zeeland | |
Upp