31 december - nyår

Även denna dagen spenderade jag med Abby. Vi bestämde oss för att åka till Napier och shoppa. Napier ligger endast 15 minuter från Hastings. Även Ellie och Brooklyn var med och jag lyckades fynda en del på rean som fortfarande är igång. En klänning, en tröja och två solglasögon rikare var jag när vi lämnade Napier. Självaste nyår i Nya Zeeland är inte alla lika stort som i Sverige. När jag berättade för Leah att vi klär upp oss och festar på nyår blev hon helt chockad. Folk går klädda i jeans och en tröja vilket jag tycker är tråkigt då det är kul att klä upp sig på nyår då det är en högtid, iallafall för oss svenskar. Hur som helst så började vi att spendera kvällen hemma med familjen. Vi gjorde en picknick utomhus på gräsmattan där vi satte oss och tittade på våra egna fyrverkerier. Därefter åkte jag, Caleb, Leah och Roger till Napier för att fira in det nya året. Det var även där jag spenderade nyår för två år sedan. Där är alltid fullt med folk och band som uppträder på scenen. Vi kom dit en stund innan 12-slaget så vi hittade en bra plats där vi la ut en filt och satte oss på. Väl vid 12-slaget är där fullt med fyrverkerier som pågår i flera minuter. Så fint och mysigt. Kvällen/natten avslutade vi genom att käka mat från mc Donalds sittandes på en bänk i centrala Hastings. 

I Nya Zeeland | |
#1 - - Mormor:

🎉🎉🎉Gott nytt år🎉🎉🎉finaste Kajsa

Svar: Detsamma fina mormor 😍
Kajsa

Upp