10 december - snart dags igen

Ett och ett halvt år har gått sen sist. För ett och ett halvt år sedan kom jag hem från mitt livs äventyr som jag spenderade i Nya Zeeland. Mycket har hänt sen dess. Jag har avslutat min tid på gymnasiet och tagit studenten och även gett mig ut i arbetslivet och börjat jobba. Under hösten har jag jobbat som vikarie på förskolor och det har varit så lärorikt. Jag har träffat många fantastiska barn och kollegor som jag lärt mig massor av. Jag har trivts som fisken i vattnet och det är en erfarenhet jag kommer ha med mig för resten av livet. För nästan exakt ett år sedan flög Caleb till Sverige och har stannat här sedan dess. Planen är att vi tillsammans ska åka tillbaka till Nya Zeeland nästa vecka för att hälsa på nära och kära. Jag kan knappt fatta att det händer. Det är detta jag längtat efter sedan dagen jag lämnade Nya Zeeland. Vi bokade biljetterna för några månader sedan så resan kändes så långt borta men nu återstår endast en vecka. Packlistan är gjord så nu är det bara själva packningen som återstår. Tanken är att jag ska försöka blogga när jag är i Nya Zeeland, av samma anledning som sist. Att vänner och familj ska kunna följa med i min vardag samt att jag ska kunna gå tillbaka och läsa vad jag har hittat på. Om det är någonting ni undrar så får ni såklart kommentera inläggen så svarar jag så gott jag kan. 
 
I Nya Zeeland | |
Upp