20 april - handboll

Oj oj oj, vart ska jag börja? Vi åkte ner till Palmerston North vid lunchtid i fredags och var där ca 2 timmar senare. Vi kunde inte checka in på vårt hostel direkt så vi lämnade allt i bilen för att sedan påbörja dagens shoppingtur. Vi spenderade några timmar i shoppingcentret och jag lyckades hitta en tröja som jag blev nöjd med. Därefter begav vi oss till vårt rum som vi upptäckte var som en lägenhet, för att lämna våra väskor innan det var dags för kvällsmat. Vi gick ut och åt på en restaurang som väldigt trevligt och maten var supergod. Väl tillbaka på rummet ställde jag klockan på 06.45 då vi hade samling i arenan vid 8. Dock vaknade jag upp vid 05.30 för jag var så himla taggad och sugen på att lira handboll och jag kunde inte sluta le. Väl i arenan kollade vi runt lite och tjejen jag hade snackat med som jag skulle få spela med, hade jag ingen aning om hur hon såg ut men rätt var det var så ser jag någon vinka och då var det hon, Jessie. Jag gick det är började snacka med henne och laget tog reda på hur dagen såg ut och det visade sig att det bara fanns två tjejlag. Trots detta skulle vi spela tre matcher. Herrarna började att spela och det var ju ingen bra handboll om man säger så. Dock var ett av lagen hyfsat duktiga, de visste iallafall vad handboll var. Jag fick reda på att de flesta i de laget spelade för Nya Zeelands landslag vilket kom lite som en chock. Det kvittade egentligen att det var skithandboll, jag var så himla glad ändå att få se handboll för första gången på evigheter. Det var sedan dags för vår match. Vi mötte ett lag som i princip endast bestod av nybörjare. Laget jag spelade med visste iallafall vad dom gjorde. Slutresultatet var 31-1 till oss. Nästa match mixade vi lagen och matchen därpå spelade vi precis som den första. Det blev tre raka vinster vilket såklart var himla gött. Jag hade så roligt och det var helt klart värt att åka dit och spela. Jag lärde även känna många härliga människor så dagen hade inte kunnat bli bättre. 
En del av lägenheten vi bodde i.
Abby lärde oss att andas..




I Nya Zeeland | |
Upp