8 februari - kanelbullar

Som ni kanske listade ut på förra inlägget, så har det bakats kanelbullar idag. Det är nämnligen så att Vi ska ha en namnceremoni för Brooklyn nästa vecka. Så jag och Abby bestämde oss för att baka svenska kanelbullar tills dess och detta gjorde vi idag. Då dom inte ha färsk jäst här (kanske i någon ynka affär) så fick vi använda torrjäst, men trots det så blev degen helt perfekt och lika så bullarna. Över förväntan. Nu får vi bara hålla tummarna att Brent, Abby och Ellie inte hinner äta upp alla innan det är dags för själva namnceremonin. Förresten så har dom inte pärlsocker här. Så när jag var i Nya Zeeland sist, berättade jag för Abby vad det var och hon som älskar att baka blev såklart nyfiken. Därför tog mamma och pappa med det när dom hälsade på och Abby har sparat det sedan dess. Iad kom den äntligen till användning och det gjorde att kanelbullarna blev perfekta. 

Efter allt bak blev jag meddragen på ett pass med body balance. Någon blandning av yoga och balansövningar. Det var jag, Abby, Ellie och Abbys kompis som gick det. Det var jobbigare än vad jag förväntat mig och största delen av passet gick åt till att inte försöka skratta åt mig själv, samt att försöka titta på instruktören så jag gjorde rätt. Vi hade iallafall roligt och många gånger tänkte jag för själv "vad har jag gett mig in på?". 

I Nya Zeeland | |
#1 - - Mormor:

Blir så glad över att du har så roligt med Abby m.fl. kram❤️❤️❤️. Du är duktig på att berätta!!!😀

Upp