29 januari - päron

Idag var jag ju som sagt tillbaka i skolan. Var bara där i en och en halv timme innan vi fick sluta. Det enda vi gjorde var att få reda på vår "form class" och få papper av vår mentor. Efter skolan drog jag Taylor och Rochai iväg för att hämta Rochais bil som hon fick idag. Sedan körde vi och hämtade Peter och därefter körde vi och käkade lunch tillsammans. Förresten, nu när vi är i sista året på high school, så är reglerna inte like stränga. Vi får ha smycken, lite smink, nersläppt hår och dessutom lämna skolan på lunchrasten, vilket jag tror vi kommer utnyttja mycket nu när Rochai har sin bil. Kvällens fotbollsmatch blev lite annorlunda då laget vi skulle möta inte dök upp. Istället spelade vi mot ett ihopplock av folk bara på skoj för att ha spelat en match. Tror det slutade med 4-0 till oss, så det kändes bra såklart, trots att det inte räknades. En annan rolig sak är att nu börjar fruktsäsongen. Brent äger en fruktodling och denna veckan har dom börjat plocka päron. Så idag tog han hem ett gäng och jag sitter just nu och äter ett. Åh vad gott det är. 
Så många varma chokladmjölk jag druckit här har jag nog inte ens druckit sammanlagt i hela mitt liv.


I Nya Zeeland | |
Upp