28 februari - stolt svensk

Igår vid lunch åkte jag och min digitech-klass iväg för ett studiebesök på ett designställe. Det var framförallt lampskärmar och allt tillverkades där vi var. Det var riktigt coolt och killen som guidade oss nämnde att designern hade fått inspiration av Ikea då man bygger sina egna möbler vilket man också gjorde här fast med lampskärmar. Så fort när han nämnde Ikea fick jag ett leende på läpparna. Det är halet var svensk man blir när man inte hemma. Så fort jag här en svensk låt, ser en Volvo/Saab eller något svenskt så blir man så svensk. "Den låten är svensk!!!". Blir faktiskt förvånad över hur många saker som faktiskt är från Sverige, mer än vad jag trodde. Nog om det. Idag är det dags för månadsträffen med min områdesrepresentant. I januari kom det tre nya utbytesstudenter med STS till Hastings, en kille från Italien, en tjej från Danmark och en tjej från Schweiz. Så idag ska vi, och Anne såklart, åka till Ocean beach för en picknick. Ska verkligen bli roligt att träffa de nya utbytesstudenterna för jag har ju själv varit i deras situation. 



Denna kostade $17.000 vilket motsvarar lite mer än 100.000kr.
I Nya Zeeland | |
Upp