28 februari - last day of summer

Då vi går in i mars månad imorgon, innebär det att sommaren nu är slut vilket är väldigt tråkigt. Dock kommer vädret hålla i sig ett tag till så det är bra. Dagens utflykt blev väldigt lyckad då vi åkte till stranden och hade en picknick som bestod av bla danska semlor, mexikanska muffins, kladdkaka från Schweiz och nyzeeländsk dricka. Det var bara en av de nya utbytesstudenterna som följde med idag, Julie, en supergullig tjej från Schweiz. Liz min områdesrepresentant hade med sin man John som jag träffat några gånger innan. Vi hade strålande solsken så vi spenderade några timmar på stranden innan vi begav oss vidare till vattenfallet som ligger tio minuter från stranden. Jag har hört så mycket om detta vattenfallet så äntligen fick jag uppleva det. Det var så himla fint och vattnet var helt glasklart. Det var dock iskallt men jag tog ett litet dopp ändå. De flesta hoppade från en hög klippa men riktigt så modig var inte jag. Man kunde även svinga sig ut med ett rep. 

Ett maori namn, inte det lättaste att uttala. 






I Nya Zeeland | |
Upp