9 juni - värdfamilj

Tänkte skriva lite kort om var jag ska bo samt om min värdfamilj, det jag vet änsålänge. Jag ska bo på nordön i en stad som heter Hastings. Där bor det 75.000 människor. Hastings ligger på östkusten och ska vara ett av de soligaste ställena på Nya Zeeland, så det låter ju bra. Familjen jag ska bo hos består av Mamma Abby, hennes man Brent och en dotter som är 10 år och heter Ellie. Det är en väldigt aktiv familj vilket passar mig perfekt. Ellie spelar Netball (liknande basket), simmar och spelar piano. Hon gillar också att shoppa, sjunga och dansa så jag tror vi kommer ha väldigt roligt tillsammans. Abby springer mycket och håller även på med yoga och pilates, något som verkligen hade varit roligt att prova på. Hon tycker även om att baka och laga mat, så det ska bli spännande att smaka. Jag vet inte så mycket om Brent, mer än att han äger en fruktodling. 
Inför utbytesåret | |
Upp