17 juni - blandade känslor

Detta inlägget kan nog bli lite flummigt, men känner bara för att skriva av mig lite. 
 
Inte en dag går utan att man tänker på året utomlands. Det är många blandade tankar och känslor. Har inte tidigare känt mig nervös eller så. Har inte heller oroat mig för att jag ska till ett land där jag inte känner någon, bo hos några jag aldrig träffat och dessutom prata ett annat språk i ett år. Detta är inget jag oroar mig för nu heller. Har mer börjat tänka på allt jag missar här hemma och hur allt kommer vara när jag kommer hem. Igår pratade jag med en nära vän, som varit utomlands ett år, om just detta. Vi kom båda fram till att man helt klart kommer att förändras vilket jag är rädd för, att man ska förändras och sen känna sig felplacerad när man kommer hem. Men då sa min kompis att hon har förändrats väldigt mycket, men trivs ännu bättre med så som hon är nu. Och förr eller senare ska vi alla (menar ungdomar) förändras, mogna och "växa upp". I detta fallet blir det antagligen lite tidigare. Så det något man helt enkelt får acceptera.
 
Sen det här att jag missar så himla mycket får en att tänka på om man verkligen har gjort rätt beslut. Det är verkligen inte så att jag ångrar att jag ska åka, absolut inte, men man funderar på allt. Det är verkligen blandade känslor. Tror inte jag är ensam om att känna såhär heller. Alla vi som ska åka som utbytesstudenter, det klart man tänker mycket på allt. Det är trots allt ett helt år man ska vara borta. Jag får helt enkelt tänka på allt jag kommer få uppleva, alla människor jag kommer träffa och lära känna och framförallt allt jag kommer lära mig. Detta väger ju helt klart upp det "negativa". 
 
Iallafall så mejlade jag min värdfamilj idag och skrev lite allmänt osv. Fick sedan ett lång svar tillbaka ganska snabbt. Kan säga att efter det mejlet blev jag så himla pepp på att åka. Känner att jag redan klickat med familjen. Hur jag än tänker så kan jag inte komma på något jag skulle vilja ha annorlunda eller ändra på med familjen jag fått. Abby, min värdmamma berättade att dom har fixat mitt rum, målat väggarna och fixat säng till mig. Dom har köpt en Queen size bed. Hur gulligt som helst av dom. Dom bryr sig verkligen om att jag ska komma och att jag ska trivas vilket känns väldigt skönt. Abby ville att vi skulle skypa innan jag kom så det inte kändes som att jag skulle träffa några främlingar. Utöver detta så är det en väldigt aktiv familj med mycket sport. Lördagarna ägnar dom åt sport bla cykling. Vid jul & nyår ska vi även campa, något jag inte är speciellt van vid. Just det som är roligt, att prova på nya saker. 
 
Inte länge kvar nu. Endast 26 dagar kvar.
 
Inför utbytesåret | |
#1 - - Amanda:

Förstår verkligen hur du känner, jag känner precis likadant! Ska åka med STS till USA :) Kram

Svar: Då får du ha ett jättebra år! Ta vara på tiden, kram :)
Kajsa Lundin

Upp